28.11.2017 klo 18.30 - FYSIOCROSS-tekniikka- ja treenikurssi SYKSY 2017

Etsitkö uusia haasteita harjoitteluun? Haluatko oppia oikeat suoritustekniikat ja treenata järkevästi, kovaa ja turvallisesti olympiaurheilijan valmennuksessa? Kurssi sopii puhtaita liiketekniikoita arvostavalle, tiukkaa kehoa tavoitteleville, haastetta etsiville ja myös aloitteleville kovaa kuntoa tavoitteleville. Vetäjänä toimii huippuvalmentaja ja fysioterapeutti, jolta saat myös henkilökohtaista ohjausta. Kurssilla jokainen harjoittelee oman kunto- ja taitotasonsa mukaan; valmentaja antaa vaihtoehtoja liikkeille tarvittaessa. Ensin tekniikka, sitten lisää painoja!

”Odotukseni toteutuivat ja ylittyivät: Kunto kohenee, tekniikat paranevat ja selkäkipuni helpottivat ja ovat pysyneet poissa treenikurssin aikana, vaikka en ole lisännyt muuta hoitoa/liikuntaa. Olin kokeillut selkävaivaan niin hierontaa kuin kuntosaliharjoittelua, mutta niistä en saanut tällaista pysyvää hyötyä.” –Markus

Yhteistreenit kerran viikossa. Treeneissä käytetään välineitä, mm. levypainotankoa ja kahvakuulia, ja harjoitukset sisältävät mm. voimanosto- ja painonnostoliikkeitä sekä kehonpainoliikkeitä, kuten kyykky, maastaveto, leuanveto ym. Autan sinua treenaamaan juuri sinulle sopivalla tasolla ja annan liikkeille vaihtoehtoja tarvittaessa.

”Opin vetämään leukaa, nyt on tanko kotona, 1-2 menee. Opin ”kipuamaan” seinää pitkin käsilläseisontaan. Nostin ekoja kertoja elämässäni tankopainoja ylös asti. Hyppäsin tosissaan laatikon päälle ekoja kertoja aikuisiällä.” –Mari

Kurssi sisältää yhdeksän erilaista treeniä. Treenaamme kaksi kertaa peräkkäin saman tekniikan, jotta sisäistät liikkeet paremmin. Lisäksi saat joka viikko viikon vinkin sähköpostiisi, jolloin voit halutessasi treenata viikon aihetta lisää ja jopa tuplata tuloksesi! Ryhmätreeneissä tsemppiä ja motivaatiota lisää tiivis ryhmähenki kannustavan ja ammattitaitoisen valmennuksen lisäksi.

”Kiitos vielä mukavasta treenijaksosta. Opin uutta ja uskalsin tehdä liikkeitä, joita en olisi koskaan uskonut tekeväni (olen 57 v.). Kuntosaliharjoittelusta en ole koskaan innostunut, tämä tuntuu minulle sopivalta lajilta.”– Tiina

Kenelle?

Kehittyminen on parasta, kun haastaa itseään viisaasti. Jos haluat monipuolisen treenin ohella hioa tekniikoitasi entistä paremmaksi ja otat mielelläsi valmentajan henkilökohtaisia ohjeita vastaan, tämä kurssi on juuri sinulle! FysioCross-kurssi ei sovellu kevyen ryhmäliikunnan ystäville, jotka haluavat vain hikoilla kevyesti. FysioCross-kurssi ei myöskään sovellu heille, jotka eivät halua koetella rajojaan tai ajoittain poistua mukavuusalueeltaan - tai eivät halua kuulla rakentavaa palautetta tekniikoistaan.

”Oli kiva ja monipuolinen kurssi. Ohjelma oli virkistävän erilainen aikaisempiin liikuntakokemuksiini verrattuna. Kuntoni tuntui kohoavan kerta kerralta ja luottamusta omaan kehityskykyyn tuli roppakaupalla.” – Aila

Hyödyt:

  • Hiki pintaan ja tekniikat haltuun fysioterapeutti-valmentajan opastuksella!
  • Opit oikeat ja puhtaat liiketekniikat, parannat suorituskykyäsi ja ylität itsesi
  • Monipuolistat treenejäsi ja kehityt paremmin
  • Opit käyttämään erilaisia välineitä ja uusia tekniikoita sekä kehonpainoliikkeitä

Sisältö:

• 15 viikon etenevä tekniikka- ja treenikurssi: yhteistreenit kerran viikossa, lisäksi viikon vinkki omatoimisiin treeneihin sähköpostiin viikoittain.

• Tuntirakenne koostuu kurssilla seuraavista osioista: 1) liikkuvuus- ja tukilihaspainotteinen alkulämmittely, 2) tekniikka- ja voimaosio, 3) sykkeen nostatus sekä 4) loppuhuolto

• Monipuolista, progressiivisesti etenevää harjoittelua, jossa on tavoitteena kehittää kaikkia fyysisiä ominaisuuksia: kestävyyttä, lihasvoimaa, nopeutta ja notkeutta

• Erilaiset välineet, mm levypainotanko ja kahvakuula, tuovat treeniin vaihtelua ja mielekkyyttä. Lisäksi tehokkaat kehonpainoharjoitukset.

• Harjoitukset sisältävät kaikkia crosstreeniliikkeitä lämmittelystä tekniikan kautta teho-osioon ja kehonhuoltoon

• Harjoitukset tehdään oman taito- ja kuntotason mukaan, edeten helpommista haastavampiin fysioterapeutti-valmentajan johdolla

• Näitä treenejä ei tulisi tehtyä yksin, mutta ryhmä antaa voimaa ja treenien jälkeen on voittajafiilis!

Ilmoittaudu mukaan! eveliina.simila@valmennuskaksikko.fi / 050 5938383

Toimi nyt:

  • Ryhmään mahtuu 18 nopeinta (toteutuu 10hlöllä)
  • Normaalihinta 190e, ennakkoilmoittautujille (15.8. mennessä) hinta 170e
  • Kurssi maksetaan ensimmäisen treenikerran jälkeen; sillä jos ensimmäisen kerran jälkeen huomaat, että kurssi ei olekaan sinua varten, voit jättää kurssin sikseen, eikä sinun tarvitse maksaa mitään.

-”Minä en tiedä miten kiittäisin. Rauhallinen ja ystävällinen tyylisi ohjata sai jotenkin unohtamaan omat ennakkoluulonsa ryhmäliikuntaa kohtaan. Huomasin oikein odottavani seuraavaa tuntia! Palautit liikkumisen ilon ja treenikipinän.” –Mira

Bonukset

  • 15 ohjatun ryhmätreenin lisäksi saat viikon vinkit sähköpostiisi omatoimisiin treeneihin
  • Mikäli et jollain viikolla ehdi oman ryhmäsi treeniin, voit korvata käynnin toisessa ryhmässä ilmoittamalla esteestä valmentajalle (maks 4hlöä voi korvata samassa ryhmässä, jotta tilaa ja välineitä riittää) (fysiocross tai kahvakuula + voimanaru -valmennusryhmässä)

Valmennusryhmään mahtuu 18 ensimmäistä, toteutuu minimi 10hlöllä. Alennettu ennakkohinta ennen 15.8.17 mennessä ilmoittautuneille 170e, normaalisti 190e. Varaa paikkasi nyt!

FysioCross ryhmävalmennus:

Monipuolista harjoitteluasi ja kehity enemmän! 15 viikon tekniikka- ja treenikurssilla varmistat puhtaat liiketekniikat ja saavutat huippukunnon turvallisesti: Opit tanko- ja kahvakuulaliikkeet kuten kyykyn, maastavedon ja rinnallevedon sekä harjoittelemme tehokkaita kehonpainoliikkeitä kuten etunojapunnerruksia ja leuanvetoja ym. Kun harjoittelet järkevästi, vältät myös turhat loukkaantumiset. Jokainen treenaa ryhmässä oman taito- ja kuntotasonsa mukaan ja fysioterapeutti-valmentaja antaa jokaiselle sopivat vaihtoehdot eri liikkeille. Tekniikka- ja treenikurssi etenee progressiivisesti alusta loppuun: ensin luodaan vahva pohja, hyvä liikkuvuus ja vahvat tukilihakset, jotka mahdollistavat oikeat liiketekniikat ja turvalliset treenit kovillakin tehoilla. Ryhmä antaa voimaa ja tsemppaa parhaisiin suorituksiin. Näitä treenejä ei tulisi tehtyä yksin ja treenin jälkeen on voittajafiilis!

Tule sinäkin jo 8. kaudelle mukaan monen fysiocrossaajan tyytyväisen joukkoon, harjoittelemaan positiivisella hengellä turvallisesti kovaan kuntoon!

Asiakastarina

Katja kertoo: FysioCrossin avulla eroon polvi- ja alaselkävaivoista

Kiireinen arki, ikää tulee ja kroppa rapistuu – En anna periksi!

Katja on perheenäiti. Hän kuskaa aviomiehensä kanssa 10v poikaa jääkiekkoharrastukseen ja 13v tytärtä voimistelemaan keskimäärin 5 kertaa viikossa, kumpaistakin. Ai niin, kisojen ja pelien seuraamiset ja jännittämiset, kilpailumatkat ja talkoot tietysti tähän päälle. Arjen työt ja kodin askareet tietysti - Onko tässä yhtälössä mitään mahdollisuutta äidin pitää huolta omasta kunnostaan ja hyvinvoinnistaan?!

Tuoko ikä väistämättä tullessaan kolotuksia ja kipuja? Katja oli huomannut arjessa kiireen lisäksi, muutamia kehon haasteita. Katjan harmiksi alkoi ilmetä epämääräistä polvi- ja alaselkävaivaa. Hän huomasi, että olkapäät ja kädet ovat selkeästi heikommat suhteessa alavartaloon. Työssään fysioterapeuttina Katja tekee töitä käsillään, mutta ainoa harrastus, lenkkeily, ei auta pitämään kunnossa yläkropan lihaskuntoa. Lihaskuntoa on treenattava, jotta toimintakyky ja terveys pysyvät yllä.

Katja päätti 15 vuoden tauon jälkeen aloittaa säännöllisen liikuntaharrastuksen. Hän ilmoittautui FysioCrossiin ja järjesti yhden viikkotunnin viikossa itselleen omaa aikaa. Hän ei aikonut antaa periksi sille, että iän myötä kroppa rapistuu. ”FysioCrossista sain hyvää treeniä muun liikkumisen tueksi (lenkit ja työpaikkaliikunta), hyvinvointi ja terveys tavoitteena. Pari vuotta käytännössä vain juoksin, tuntui, että siitä puuttui jotain. Nyt on terveempi ja tasapainoisempi olo.”

”Koska on koko ajan kiire, on kiva, että jumppa on lähellä ja säännöllinen. Luulin, että en pysty järjestämään säännöllistä aikaa viikkoon liikunnalle (en ole tehnyt sellaista varmaan 15.vuoteen!), mutta säännöllinen ajankohta onkin pakottanut järjestämään asiat niin, että oikeasti käyn treenissä. Lisäksi minulla on siellä aina paikka - menetin aikoinaan usein hermoni, kun kiireellä olin ehtimässä ketjusalin ryhmätunnille, kunnes perillä huomaan, ettei tunnilla olekaan tilaa. Tai varta vasten ensin piti hakea lippu tunnille, sitten tulit kotiin ja sitten taas uudestaan treenaan. Tämä on huomattavasti vaivattomampaa näin.”

Nyt kahden kauden, noin vuoden fysioCross-harjoittelun jälkeen Katja on innoissaan: Parasta antia, mitä voi kuvitella: epämääräiset polvivaivat, polven lukkiutumiset ja kipuilut ovat mennyttä! ”Huomasin tuossa taannoin, että viime kesänä ja syksynä ikävästi vaivannut polvi ei vaivaakaan enää! Tajusin vain yhtäkkiä, että pystyn olemaan polvillani eikä se satu, polvi ei ole enää lukkiutunut. Luulen, että siellä on mahdollisesti jotain kierukkavaivaa, mutta lihaskunto ja liikkuvuus ovat auttaneet. Myös alaselkävaivaa on ollut välillä aiemmin, mutta olen saanut ne aiemminkin jumppaamalla. Nyt sitä vaivaa on ollut tosi vähän.”

”Uskon, että olen kehittynyt erityisesti keskivartalon tuen käytössä, vaikka luulin olevani siinä jo aiemminkin hyvä. Ehkä isoin ahaa-elämys vuoden aikana on ollut kyykyssä selän asento. Kuinka se luonnollinen notko saa oikeasti säilyä ja se jopa aluksi tuntui notkoselältä, vaikka ei sitä ole! Luulin että selän asentoni oli ollut hyvä, mutta nyt tiedän, että ei se ollut. Eli kun valmentaja katsoo liikkeitä ja uskaltaa ohjata, niin se on hyvä! Veikkaan, että kehonhallintani ja hahmotus omasta kehostani on työnikin puolesta keskiverto jumppaajaa parempaa. Silti olen kokenut tosi tärkeänä, että liikkeissä on ohjattu. Koska itse ei oikeasti aina tiedä, vaikka luulee tietävänsä.”

FysioCross-treenit sopivat niille, jotka innostuvat kovista treeneistä, mutta eivät halua treenata terveyden kustannuksella. FysioCross-kurssilla jokainen treenaa oman taito- ja kuntotasonsa mukaan; ohjaaja antaa sopivat vaihtoehdot liikkeille. Valmentajan lisäksi ryhmähenki tsemppaa lähtemään treeniin, vaikka lähtiessä tuntisi vetämättömyyttä: Tunnin jälkeen on joka kerta kiitollinen olo ja hyvä mieli, että tulipa tehtyä!

Tule Sinäkin mukaan: eveliina.simila@valmennuskaksikko.fi / 050 5938383

kuva

Ohjaaja:

Eveliina Similä, Fysioterapeutti, Fisaf Personal Trainer, Olympiaurheilija

Aika:

15 kertaa

VAIHTOEHTO 1) 5.9. alkaen Tiistaisin klo 18.30-19.30

VAIHTOEHTO 2) 7.9. alkaen Torstaisin klo 17-18

Paikka:

MALM-areena, Kangasala, Katajatie 2

Hinta:

ennakkoon 170e (ennen 15.8.17), normaalisti 190e

Smartum-, TYKY, ja Virike-setelit käy maksuvälineenä

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

eveliina.simila@valmennuskaksikko.fi / Eve 050-5938383

Mukaan mahtuu 18 ensimmäistä/ ryhmä (minimi 10).

kuva


Ajankohtaista

28.11.2017 - FYSIOCROSS-tekniikka- ja treenikurssi SYKSY 2017

Tapahtuman omalle sivulle

28.11.2017 - Kahvakuula- ja voimanaru -ryhmävalmennus SYKSY 2017

Tapahtuman omalle sivulle

Tiedot

Eveliina Similä

Y-tunnus: 1752855-7
email: eveliina (piste) simila (a) valmennuskaksikko (piste) fi
puh. 050 593 8383

Sirpa Päivä

Y-tunnus: 1136746-5
email: sirpa (piste) paiva (a) valmennuskaksikko (piste) fi
puh. 050 572 4489

Liity postituslistalle

Sähköposti