TORSTAI, 23. KESÄKUUTA 2016

SARIN REMONTTI: Millainen treeniohjelma on sellainen, että "matkasta voi nauttia"?

Koska lihaskunto vaatii kehitystä, niin se on väkisin mentävä kuntosalille, vaikka ei yhtään kiinnosta! On se, pakko! Vai olisiko sittenkin jotain muita vaihtoehtoa…???

Vaihtoehtoja on. On löydettävä se oma juttu, mikä innostaa nostamaan takapuolen ylös sohvalta! Joillekin se löytyy helposti, esimerkiksi joskus nuorena harrastettu liikuntamuoto, toisille se vaatii kokeiluja useampaan otteeseen, kunnes oma juttu löytyy. Se vaan on niin, että ihmisen kehoa ei ole luotu istumaan. Ennemmin tai myöhemmin paikallaanolo tuo ongelmia. Jos terveys kuuluu prioriteettilistalla kärkipäähän, sen eteen on tehtävä jotain.

Parhaimmillaan treeniohjelma on mielenkiintoinen ja monipuolinen. Sarille mielekkäitä treenimuotoja ovat esimerkiksi juoksu- ja hölkkäharjoitukset sekä loikka- ja hyppyharjoitukset, jotka myös kehittävät tehokkaasti lihaskuntoa. Lisäksi Sari innostuu haastavistakin kehonpainolla tehtävistä harjoitteista, jotka kehittävät voimaa ja parantavat ryhtiä sekä liikkuvuutta. Siis vahvistavat monipuolisesti kehoa ja tuovat jaksamista arkeen! Sarilla on yleisurheilutausta ja sen kyllä huomaa juoksu- ja loikkatekniikoista. Sari on hypännyt pituuttakin joskus yli 5 metriä! Vaikka vuosia on kulunut urheiluajoista, Sari innostuu edelleen näistä harjoitteista.

Urheilukentällä Sari intoutui treenin jälkeen pituushyppyharjoituksiin.
kuva

Välillä lenkin voi heittää pyörällä, välillä metsässä juosten.
kuva

Kotitreeneissä oli seisty jo käsilläänkin ja olkapää kesti!
Parhaimmillaan kunnon kohottaminen on hauskaa ja siihen voi haastaa myös kotijoukkoja mukaan!
kuva

Kirjoittaja: Eveliina Similä


Blogi

Ajankohtaista

Ei tulevia tapahtumia

Tiedot

Eveliina Similä

Y-tunnus: 1752855-7
email: eveliina (piste) simila (a) valmennuskaksikko (piste) fi
puh. 050 593 8383

Sirpa Päivä

Y-tunnus: 1136746-5
email: sirpa (piste) paiva (a) valmennuskaksikko (piste) fi
puh. 050 572 4489

Liity postituslistalle

Sähköposti